עידכוני דצמבר

2.65 יצאה (הורידו מכאן) והיא למעשה אחת הגרסאות היציבות ביותר בסדרת 2.6X.

טיפלו בלמעלה מ – 200 באגים קטנים ועד כבדים וישנים שגרמו לקריסות מרובות.
אבל חוץ מזה השתדלו גם להוסיף כמה דברים בולטים נוספים:

  • סימולציות עשן ואש משופרות
  • מנוע הרינדור Cycles תומך ב – OSL, שזו שפת תיכנות לשיידינג.
    "גברים בשחור 3", "ספיידרמן המופלא" ו"מלון טרנסילבניה" התבססו לחלוטין על OSL וזה נהדר לכל מי שאוהב שיידינג מתקדם שנוסה ברמה התעשייתית הכי גבוהה.
  • חוץ מזה נוספו שיידרים חדשים כמו השתברות, AO ואניסוטרופי (בשביל חובבי מתכות מוברשות וכו').
  • Motion Blur שכרגע עובד רק על CPU, אז אל תתפלאו אם אתם לא רואים את האפקט בשימוש הכרטיס הגראפי שלכם.

    (בלנדר גורו בהדגמה לשימוש Motion Blur על חלקיקים)
  • Border Render – אפשרות לרנדר חלקים נבחרים מהמסך: Ctrl + B בשביל להגדיר גבולות, Ctrl + Alt + B בשביל למחוק אותן.
  • Bevel משופר – ניתן להוסיף עוד אדג'ים בעזרת הגלגלת.
  • Symmetrize בשביל סימטריה באובייקט מכל הכיוונים.
  • אפשרות לתצוגת מסך מוחלקת יותר – ניתן לקבוע שאין יותר פיקסלים אלא רק קווים יפים וחלקים ב – viewport. לא ברור מי ישתמש בזה לפרוייקטים "אמיתיים", אבל זה נחמד בשביל תצוגות מול אנשים.
  • Laplacian Smooth Modifier – בשביל להחליק ולנקות יותר טוב גיאומטריה שנסרקה מהמציאות אל המחשב.
  • כמובן שעם כל גרסה חדשה שיוצאת, יוצא ה – Energy Theme האהוב והמעודכן שניתן להוריד כאן.

אז מה הלאה?
עכשיו שהתוכנה מיוצבת מאוד, המתכנת הראשי של סייקלס יתפנה להוסיף תכונות שחיכו להם כבר הרבה זמן כמו Volumetrics (בשביל לרנדר עשן וקרני אור), שיידר לעור אמיתי (SSS), ועוד כמה תכונות מתקדמות.
בתיכנון הרחוק מאוד היה אמור להיות שיער, ואז מישהו מהקהילה הרים את הכפפה והתחיל לבנות בסיס לשיער בסייקלס והתוצאות לא אחרו לבוא:

כרגע הקוד בשלבים מאוד מוקדמים ויש המון באגים וחוסר בתכונות, אבל כבר ניתן לראות תוצאות יפות מכל הניסויים שמשתמשים נלהבים עושים.
ניתן לעקוב אחר ההתפתחויות בשירשור הבא.
כמובן שזה הצית את הדיון העתיק שהתוצאות בסייקלס פשוט הרבה יותר טובות ואפילו מהירות מבמנוע הישן (בסינטל למשל הם עבדו מאוד מאוד קשה כדי להגיע לתוצאה של השיער, וגם אז הוא לא נראה הכי אמין) ומנגד שהמנוע הישן נתן תוצאות מצוינות למי שהטיב להכיר את ההגדרות.
אני, אישית, באסקולה של סייקלס, שכן אין שום סיבה שאני אזיע כל כך הרבה בשביל תוצאות לא ברורות כשיש דרכים פשוטות, נוחות, קרובות פיזיקלית ומהירות יותר בשביל תוצאה טובה.

ה – DynoTopo (כלי פיסול עם טופולוגיה דינאמית) מתייצב וכנראה שיכנס לגרסה הבאה (2.66). כבר עכשיו ניתן לראות יצירות בשימוש כלי הפיסול החדש.

לכל חובבי מנוע ה – FreeStyle מצפה אכזבה – המנוע עדיין לא מלוטש מספיק ויקח לא מעט זמן להכניס אותו לגרסאות הרשמיות של בלנדר.

מה קורה בעולם:

  • למי שלא שמע, סטודיו פיצ'יפוי הישראלי (הדמויות של "ביסלי", HOT) עובד על סרט באורך מלא על בסיס בלנדר בשם "מעלה קרחות" (עפ"י הסיפור של אפרים סידון).
  • Project London – סרט "כמעט ללא תקציב" אקשן-מדע בדיוני, על בסיס בלנדר, יצא בקמפיין מימון המוני דרך קיקסטארטר בשביל להכין את חבילות הבלו-ריי והדי.וי.די לשליחה. לפי המהירות שבה הם מתקרבים ליעד שלהם, זה נראה די בטוח. אז אם בא לכם לקבל עותק ולעודד עוד פרוייקטים כאלה – תזמינו.

    ובקליפ הבא הם מסבירים איך הם יצרו כל מני קטעים מהסרט:
  • דוכן שלנו כנראה יוקם בכנס GameIS 2012, אם בשביל להציג את בלנדר ככלי ליצירת אובייקטים למשחקים או בתור מנוע משחקים בפני עצמו. אני אישית פחות מתמצא בחלק הזה בבלנדר (בשביל זה תמיר יהיה שם) אז אם יש אנשים שבאים ומכירים את המנוע מקרוב או סתם רוצים להגיד שלום – אתם מוזמנים.

זה הכל לבינתיים.

This entry was posted in blog, כללי. Bookmark the permalink.

Comments are closed.