סטודיו אנימציה בקוד פתוח – פיצ'י פוי

ריאיון עם גלעד רוזנאו, מנהל סטודיו פיצ'י פויי שהעביר אותו לשימוש בתוכנות קוד פתוח.
במקור הריאיון נשלח על ידי עמותת StarTau (קישור לכתבה), אך נאלצנו לערוך אותו כדי להתאים לאתר. אז פה אני שם את הגרסה הלא ערוכה.

קודם כל, ספר על עצמך ועל הסטודיו שאתה מנהל
שמי גלעד רוזנאו, בן 39 נשוי + 3 בננות. אני עובד כבר 12.5 שנים בפיצ'י פויי הפקות אנימציה. בית הפקות לאנימציה בבעלותו של נועם משולם.

בדרך כלל אני משתדל במיטב כוחותיי הדלים לנהל את הסטודיו ובעיקר להיות אקזקיוטיב פרודוסר שזה אומר לדאוג לפרויקט עוד מלפני שהוא נולד (כלומר ליזום אותו) לגייס את הכספים הרלוונטים, להפיק אותו על הצד הטוב ביותר ובאופן רווחי לסטודיו. פיצ'י פויי קיימת כבר כ 25 שנה ומפיקה את כל סוגי האנימציה – אנימציה קלסית, קאט אוט ואנימציה דיגיטלית. אנחנו ידועים בתנועה הטוטאלית שלנו , בשילוב הטכניקות. אנחנו אחרוני המוהיקנים בארץ הקודש שמבצעים עדיין מדי פעם אנימציה קלסית על נייר (לאחרונה בפרסומות של מרקו ופינוקיו לטלוויזיה בכבלים הוט). חוץ מעיסוקיי בפיצ'י פויי אני גם מלווה סרטי גמר באנימציה ומלמד תכנון הפקה, ומלבד זה אני גם מתנדב כמנטור בקרן שמש.

על איזה פרויקט אתם עובדים עכשיו?
אנחנו עובדים, כרגיל, במקביל על מספר פרוייקטים הגדול והחשוב מבינהם הוא סרט הקולנוע הראשון שלנו מעלה קרחות  – המבוסס על ספר ומחזה באותו השם של אפרים סידון ויוסי אבולעפיה. לקח לנו הרבה זמן למצוא את המימון הרלוונטי לסרט וכרגע אנחנו רצים. אנחנו נמצאים עכשיו בתפר שבין שלב ה pre production בו למעשה אנו מסיימים את כל הפרמטרים ההפקתיים והקראטיבים (עיצובי דמויות ורקעים, אנימטיק (סיפור העלילה הקולנועי של הסרט) ופיילוט מתוך הסרט. במקביל אנחנו מפיקים את מרכז המבקרים החדש של עכו שכולל כ 15 סרטים, רובם באנימציה המבוססת על איורי אבירים – פרויקט מעניין מאוד ויפה. וחוץ מזה אנחנו מקווים להתחיל תוך כחצי שנה לעבוד על סרטנו החדש והנוסף "ארמון החול" כך שמכל בחינה מצבנו מצוין. היה נחמד אם התקציבים היו גדולים ב 30% אבל חוץ מזה אנחנו מאושרים למדי.

למה עברתם לקוד פתוח ואיך זה שינה את המודל העסקי שלכם?
אני איש אידיאלים די קטן והאינסנטיב הראשוני שלי בכל העניין היה כספי – גם ככה להפיק סרט קולנוע באנימציה זה לא דבר פשוט במיוחד וודאי כשיש לך תקציב צנוע. בהמשך גם מצאתי עניין בכל הפילוסופיה שמאוחרי העניין: כאידיאל לאפשר לנו כמפיקים לנתב את כל הכספים לטובת האנימציה עצמה וכמה שפחות לטובת ברזלים ותוכנות. בומבה!

איזה יתרונות וחסרונות מצאתם בשינוי זה?
יתרונות – התוכנה משתפרת כמעט על בסיס יומיומי, לאנשים שעובדים אתה ואפילו מפתחים אותה יש תשוקה יוצאת דופן לעזור ולפתור בעיות למרות שבכל שהפרויקט שלנו הוא פרויקט מסחרי ולא פילנטרופי. החסרונות המרכזיים הם שכיום עדיין אין מספיק אנשי מקצוע בתוכנה ובנוסף, יש תחומים בהם הבלנדר אינה מספיק טובה, או לא נרכש בה מספיק ניסיון או שאנחנו מבצעים דברים שטרם נוסו בתוכנה

איזה עצות אתה נותן ליזמים שיבחרו ללכת בדרך שלכם?
כעצה כללית שאינה קשורה רק לאופן סורס אלא ליזמים בכלל – סבלנות והכי חשוב להיות נחום תקום.

מילות סיכום
כל מי שיצירת תוכן ישראלי מקורי קרובה ללבו ורוצה להצטרף לסירתנו במלחמתה למול הגלים מוזמן להצטרף ולעזור – אנחנו נשמח למומחי פייט'ון, סקריפטרים (בפייט'ון) אנשים שיוכלו לעזור בחומרה. גם כאלה שיש להם ארסנל של בדיחות חדשות על יהודים יתקבלו בברכה. אני זמין לכל קושיה ב 0544973364,
gilad@pitchipoy.tv
תודה!

*משהו שגלעד לא ציין, הוא שגם מערכות ההפעלה של הסטודיו שונו ללינוקס (אובונטו) בעקבות פרויקט זה. למי שלא יודע, ההספק של בלנדר בלינוקס גבוה בכ – 50 אחוז מבחלונות (ס.מ).

This entry was posted in blog, כללי. Bookmark the permalink.

One Response to סטודיו אנימציה בקוד פתוח – פיצ'י פוי

  1. Pingback: Трейлер “Город лысых”