עידכוני פברואר וגרסת 2.66

אתמול יצאה גרסת 2.66 ואיתה כמובן מגיע הסיקור שלנו ומה הולך לקרות בהמשך.
אנחנו יודעים שקשה לכם מוסרית להתחיל לעבוד עם גרסאות חדשות בלי הסיקור המהולל שלנו, אז הנה הוא – הפעם בוידאו!
קחו בחשבון שהסיקור מאוד מהיר ולא מעמיק ומכסה לרוב רק את העידכונים הגדולים יותר.

כמה טיפים ועידכונים קטנים נוספים –

  • אם הפיסול הידנאמי מתחיל להיות כבד – ליחצו על Optimize.
  • Grab, Edge Slide ו – Vertex Slide אוחדו ועכשיו תהליך המידול הפך ליותר זורם – פעמיים מקש G.
  • Bevel קיבל שיפורים ומעכשיו ניתן לעשות Bevel על ורטקסים בודדים אם צריך – Ctrl+Shift+B.
  • רוצים Toolbox ו – Properties שקופים?
    File-> User Preferences -> System -> Overlap Region
  • אגב עכשיו ניתן לשמור את ה – Preferences שלכם מבלי שהפרויקט שעבדתם עליו יופיע בכל פעם שתפתחו את התוכנה. יש! חיכינו לזה עשור!
  • בלנדר קרסה אבל אתם מתביישים להציק למתכנתים בלי הוכחות?
    מעכשיו בלנדר תייצר לוג קריסה אוטומטי.
  • אנשי מק קיבלו תשומת לב ומעכשיו בלנדר תומכת במסכי רטינה הרבה יותר טוב
  • כל גרסה מלווה בעידכון ל – Energy Theme כמובן, להורדה.

אם אתם לא רוצים עברית חפוזה אלא הסבר לעומק באנגלית צחה מהחבר'ה של Blender Cookie, לכו לכאן.

חדשות נוספות:

ניית'ן ואגדל, האיש והאגדה שאחראי על ביג באק באני, סינטל ועל מדריך הריגינג Humane Rigging – בא לביקור של כשבוע וחצי לארץ כדי לעזור לסטודיו פיצ'יפוי בסרט "מעלה קרחות", שכבר סיקרנו בעבר.
ניתן לקרוא על שיתוף הפעולה גם בבלוג של תמיר לוסקי שהצטרף לצוות, כדי לעזור בין היתר בנושאי התיכנות.

בלנדר גורו, הלא הוא אנדרו פרייס, התארח ברדיט בסשן שאלות ותשובות.
כמה דברים מעניינים במיוחד שעלו בדיון:
אוטודסק, שחלק מהתפישה המעט בעייתית שלהם כלפי מהות ה"שירות ללקוח" החליטו שכל אתר שיש בו רמז כלשהו למוצר שלהם – חובה עליו להפסיק את הפעילות שלו ולהעביר את המפתח לאוטודסק לאלתר.
אחת הדוגמאות הבולטות היא הקהילת משתמשים של Revit שכל קיומה הוא לחלוק ידע סביב התוכנה ללא כל כוונות רווח שכוללת אפילו עובדים מאוטודסק עצמה. זה לא ממש שינה לאוטודסק והם איימו עליהם בתביעה.
הם פשוט יורים לעצמם ברגל. בכל מקרה בסוף אחרי שקהילת המשתמשים שטפה את החברה – כעבור זמן קצר הם שיגרו מכתב שהכל בעצם נבע מחוסר הבנה והם "מרשים" להם להמשיך להתקיים.
הידיעה הזאת עלתה בעקבות שאלה שהופנתה אל אנדרו לגבי כוונות כלשהן לעבור ללמד תוכנות אחרות. מסתבר שהוא ליתר בטחון שמר על דומיין ל 3D Max עוד מלפני שנים, ואז חטף מאוטודסק שהעיז לעשות זאת. הצריבה הזאת הורידה לו את הרצון לעשות שינוי כזה בעתיד הנראה לעין.
חוץ מזה, אחרי סקר עצמאי שנעשה על ידו – הסתבר שכמות המשתמשים של מקס כמעט זהה לכמות המשתמשים של בלנדר. כמובן שיש רוב ברור של משתמשים מקצועיים בקרב מקס, עם זאת הנתון בהחלט מרשים ומעיד על עתיד אופטימי כלפי בלנדר.
ולמי שאהב את "אקדמיית הטבע" שהוא יצר, בקיץ הוא מתכנן לפתוח את "האקדמיה לארכיטקטורה". יש למה לצפות.

ברכט, המתכנת הראשי והמייסד של סייקלס – הבטיח לתכנת אפשרויות "אפיה" לטקסטורות מהמנוע עצמו.
זה אכן רגע משמח עבור משתמשים רבים, בייחוד למפתחי משחקים.

מה מבשלים לנו לגרסה הבאה?

  • אנשים רבים מתבלבלים וחושבים ש – Python Nodes שהולכים להכנס לגרסת 2.67 הם בעצם Particle Nodes, כלומר – היכולת לקחת את מערכת החלקיקים ולבנות אותה מצמתים, מה שמאפשר גמישות רבה לידי המשתמש.  Python Nodes אלה צמתים שניתן ליצר בקלות בעזרת סקריפטים בפית'ון, ולמעשה זהו הבסיס שממנו ימשיכו אל צמתי החלקיקים. זה מקדם את בלנדר מאוד כי היא תהיה נגישה אפילו יותר למתכנתים מצד אחד, ומצד שני תיתן גמישות שתקרב אותה לתוכנות סימולציה כמו Fume.
  • Freestyle בסיכוי גבוה להיכנס לבלנדר יותר מאי-פעם. מעכשיו כולם יכולו לצייר ילדות בית ספר יפניות חסרות תכלית ביתר קלות. וחוץ מזה זה כלי נוח לתרשימים והשגת אפקטים שהיה מורכב להשיג קודם לכן.
  • Subsurface Scattering, או SSS, שזו היכולת לדמה שכבות עור – מתוכננת להכנס לסייקלס בגרסה זו. כמו כן מתוכנן גם אובר-שיידר, שזו קומבינציה של כל מני שיידרים, כדי לייצר שליטה פיסיקלית יותר נכונה בחומרים של סייקלס.
  • בנוסף, המתכנתים ינסו לפתור את בעית ה – GPU שיתמוך בשיער, נקווה שיספיקו לפתור את זה בזמן לגרסה הבאה.
  • תפריטי הפאי יקבלו תשומת לב אישית מטון רוזנדאל עצמו ויהיו מקודדים לליבה של בלנדר למען מהירות יותר גבוהה ופתיחת אפשרויות עתידיות. כמובן שניתן יהיה להמשיך לתכנת את התפריטים בפית'ון.
    התפריטים כבר מספיק מפותחים כדי לקבל מדריכים משל עצמם בשביל המשתמשים הכבדים ביניכם, שמעיפים את העכבר במהירות שהעין לא מספיקה לקלוט. התוסף יקבל סיקור ברגע שתסתיים האינטגרציה.
  • ממתק UI: יהיה ניתן לגרור את העכבר על גבי השכבות והאאוטליינר והם יגיבו כמו בפוטושופ.

ולסיום – בלנדר בהארלם שייק.

This entry was posted in blog, כללי. Bookmark the permalink.

Comments are closed.