סיכום הכנס השני

הכנס השני של בלנדר נחתם והיה מוצלח. לא בלי כל מני באגים, כמובן.
היו משתתפים רבים יחסית – יש האומרים שהגיעו 80 איש. לא יודע, הייתי עסוק בלהיות היסטרי.
היה המון תה איכותי ומאפים מצוינים.
את הכנס פתחנו עם ההרצאה של דימה קון מבית פיצ'י-פוי – בהתחלה יש קצת רעש בהקלטה אבל זה נהיה ברור וקוהרנטי מהר מאוד:

ברייקדאון מעודכן:

לאחר מכן עליתי אני לדבר על תהליכי חשיבה בין בשילוב שבין אפטר אפקטס לבלנדר.
רק שלהפתעתי גיליתי שחסרים לי קבצים רבים ובלית ברירה נאלצתי לאלתר חלקים רבים.
לכן יקח יותר זמן להעלות את ההרצאה שלי, כי יש קטעים רבים שאני מתקן ומוסיף בעצמי בהקלטה ביתית.
אז צפו להרצאה משודרגת. או משהו.

אחרי שסיימתי לקחנו הפסקה ומשם מי שנשאר נכנס לדיון על הקהילה ובלנדר, תהיות, וויכוחים, הערות והארות.
פרוטוקול יחסית מסודר:

  • אני העליתי את הדאגה שלי שאסור שאהיה דיקטטור על התכנים של בלנדר ישראל, כי אחרי הכל זה לא משהו שלי – אלא של הקהילה.
  • מאידך מבחינתי אנחנו לא רק מייצגים את הקהילה פנימה, אלא גם את בלנדר כלפי חוץ. לכן כן צריכה להיות מסננת איכות (כמו החומרים שיהיו בגלריית תמונות, מדריכים וכו') שלא כל משתמש מתחיל ישלח תמונות ברמה נמוכה ונצטרך לפרסם אותן. מבחינתי אנחנו אמורים להשתוות בניראות לאנשי מקצוע בתחום ולא ספציפית למשתמשי בלנדר
  • דובר על כך שרוב המשתמשים הם בעלי רקע טכני ופחות רקע אומנתי. אולי צריך שיצטרפו כמה שיותר אמנים
  • קיים צורך ביותר מידע והדרכה לבלנדר בשפה העברית. דובר על ויקיספר כפלטפורמה.
  • BlenderPedia הוזכר בתור דוגמא שאולי כדאי לקחת ממנה השראה.
  • בחור בשם שחר הדגים מצגת שבעזרתה הוא רוצה ללמד בני שכבה את בלנדר. בין היתר דובר על כך שהטקסט לא מת ולא תמיד כדאי לעשות מדריך וידאו.
  • יותר אנשים צריכים לקבל הרשאה לאתר של בלנדר ישראל. בינתיים שחר קיבל הרשאה שכזו.
  • מסתבר שמישהו הלביש על בלנדר UI משלו שמיועד להפוך אותה ליותר נוחה – פה
  • דובר על פתיחת דוכן בלנדר בכנסים ופסטיבלם הקשורים בקהל היעד שלנו. דבר שכזה צריך להיות מתוכנן מראש עם הקהילה כשהיא מביעה נכונות להשתתף בזה, ולא רק החשודים הקבועים.
  • מה הקהילה הייתה רוצה שיהיה בכנס הבא? ואיך זה יקרה שזה לא יקום ויפול על איש אחד אלא יווצר מקהילה חיה ואורגנית?
  • האם לעשות סדנאות בתשלום? עם אנשי מקצוע לאו-דווקא קשורים לבלנדר?
  • צריך לייצר פרויקטים משותפים של הקהילה.
  • דובר על כך שיש שני מישורים למה שהקהילה מייצגת – את המתחילים (הרוב כרגע) ואת אנשי המקצוע. נשאלת השאלה –  איך ניתן לספק את הצרכים של שתי הקבוצות? כרגע אין כמעט ייצוג או גישה לאנשים שמשתמשים בבלנדר במישור המקצועי מסחרי. לא ברור לגמרי איך מספקים את צרכי הקבוצה השניה כשכרגע לרוב יש משתמשים חדשים שבעתיד רק יהיו אנשי מקצוע.
  • צריך לתת דגש להעסקה –  איך לייצר פלטפורמה יעילה לדרושים?
  • דובר על מכירת מודלים מוכנים
  • דובר על יחסי לקוח-אנימטור. דובר על כך שהלקוח חייב להיות מיודע לגבי העקומה הישירה בין איכות לגובה התשלום, כלומר: "יכול להיות פרוייקט גדול אם תוסיף/י כך וכך כסף, אבל זה מה שיהיה עם הסכום שאת/ה מציע/ה"
  • דובר על x-place, אני הבעתי את זה שזה אתר נוראי מבחינת מה שזה עושה לאנשי התעשייה. לא כולם הסכימו איתי.
  • בלנדר-גורו הוזכר כמה פעמים. אומנם ניתן ללמוד ממנו רבות, אך רגלו מעולם לא דרכה בסטודיו, ולכן כשהוא אומר משהו צריך לקחת אותו בערבון מוגבל, על אף הידע הרב שלו.
  • נקבע שכדאי ללמוד צרפתית. מסתבר שיש להם כמויות בלתי נדלות של חומר על בלנדר. אחד מחברי הקהילה יודע צרפתית וישתדל לחלוק את הידע שצבר.
  • סייקלס בינתיים די איטי. היה עניין לבדוק איך מנוע בשם Thea מתנהג עם בלנדר.
  • דובר על V-Ray ועל המתכנת שחיבר בין המנוע לבלנדר, שעכשיו באופן רשמי שכרו אותו לחברה שמפתחת אותו.

אם יש משהו ששכחתי – שלחו מייל ואוסיף.

תודה למכללה הישראלית לאנימציה שאירחו אותנו השנה, לפיצ'י-פוי ודימה קון, שלומי ישראלי על העזרה בהפצת הכנס, הצילום והלקט עבודות משתמשים, גיל מאיר על הקלטת ההרצאות, יניב גרשוני על התמיכה הטכנית ואבי אוסיפוב על ההיענות הרבה בקשר לאתר הראשי.
מקווים שנהניתם – בלנדינג שמח עד הכנס הבא!

 

This entry was posted in blog, כללי. Bookmark the permalink.

Comments are closed.