בלנדר 2.71, ועידכונים אחרים

באיחור קל ובאמצע מצב ביטחוני מבולגן (ולכן הכל יהיה קצר), הרי לפניכם עדכון תקופתי על כל מה שקורה בבלנדר!

גרסת 2.71 יצאה והנה המסך פתיחה:

אז איזה דברים עיקריים נכנסו לגרסה זו:

  • Motion Blur טבעי בסייקלס לאובייקטים גמישים, כלומר כל מה שזז ע"י עצמות או blend shapes.
  • ניתן לייצר עשן/אש בסייקלס, צומת ייעודית לזה להקלה על המשתמש מתוכננת בעתיד
  • ניתן "לאפות" טקסטורות בסייקלס. הלאה לטקסטורות הכבדות! יחי פריסות להקלה על הפרוייקט!
  • רנדר מהיר יותר בכמה אחוזים, בייחוד שיער
  • אפשרות ב – Freestyle לייצר טקסטורה לאורך הקווים:

  • אפשרויות חדשות באנימציה לשימוש במושן גראפיקס
  • ייצוא פורמט FBX, חוץ מ – Shape keys בינתיים
  • שיפורים להקלה על העבודה במנוע המשחקים
  • שיפורים בממשק המשתמש
  • אופציה נוספת ושימושית לאנימציית עקומות

ולשאר החדשות

פרוייקט חזרזר
גוסברי לא קיבל מספיק מימון אבל יש מספיק בשביל לעשות סרט קצר מוצלח נוסף. ניתן לפשפש בחומרי ההפקה תוך כדי התהליך דרך הענן בלנדר.

Creature Factory 2
עלה לענן בלנדר וכל מי שיש לו מנוי יכול להנות מאחד המדריכים שהכי ציפו להם מאז הוכרז לראשונה. בפרויקט מנחים את המשתמש מרמת הקונספט ועד הטיקסטור וריגינג של יצור בדיוני דמוי לטאה.

נפתחה פלטפורמת קניה ומכירת עזרים וחומרים לבלנדר בשם CG Cookie Markets.
ניתן לרכוש שם ממודלים כמו אוזניים ועד תוספים כמו כלי נוח לניהול תאורה.
מה שכמובן הצית את הדיון על זה שמעכשיו מפתחים יעשו תוספים ומודלים תמורת כסף ולא בחינם, כמו שהיה עד עכשיו.
התשובה, כרגיל, היא באמצע  – אם לא הייתה האופציה לקבל מעט תמיכה כלכלית, אז חלק מהתוספים מעולם לא היו יוצאים לאור – מהסיבה הפשוטה שלמפתחים לא היה זמן לעבוד עליהם, בגלל הפרנסה הקבועה שלהם.
ותוספים מורכבים וגדולים כמו Rigify היו צריכים תרומות כדי שהמתכנת יוכל להמשיך לתפעל אותם.
יש מספיק דוגמאות לתכנות קוד פתוח עם קצב פיתוח בריא לצד שוק גמיש סביבם, ובלנדר מספיק גדולה וחזקה כדי ששוק טבעי שכזה יפתח סביבה (והיי, זה היה הרעיון של בלנדר מלכתחילה בשנות ה – 90 העליזות).

V-Ray 3.0 יצא בגרסת בטא לבלנדר
הודעה משמחת במיוחד לחובבי ויריי, שרוצים לעבוד בבלנדר אבל לרנדר במנוע חזק ומוכח בתעשייה כבר עשור. תמיכה בבלנדר מצד תוכנות וחברות מסחריות מוכרות וגדולות כמו ויריי, EpicGames ו – Valve, מעידה על שינוי בתעשייה ביחס לקוד פתוח לטובה.
עם תמיכה בצמתים, זרימת עבודה מאורגנת יותר, אפשרות להמיר חומרים פשוטים מסייקלס/אינטרנל לויריי, אפשרות להעלות חומרים מקבצי .vrscene,
אופטימיזציות ורמז לתמיכה ב – OpenSubdiv.

Pie Menus
בזמנו נכתב כאן על התוסף שמוסיף לבלנדר תפריטי פאי.
מאז הוקצה מתכנת במיוחד בשביל לחבר את התפריטים האלה לליבה של בלנדר ובקרוב כבר נראה אותם בגרסה הרשמית. אם אתם רוצים לשחק עם הפיצ'ר החדש ניתן להוריד מ – Graphicall

Pie_002

פינת הכבוד:
כפיר מרלאוב מתראיין ל – CGCookie על הפיסול הדיגיטלי המרשים שלו בבלנדר, כולל טיפים לפסלים אחרים.
זמן קצר לאחר מכן גם עשה מדריך לתאורת GLSL.
מעטים יודעים זאת אבל הוא גם ריגר בחסד שלמד צמוד לניית'ן ווגדאל בכבודו ובעצמו.

כנס בלנדר השלישי
קהילת בלנדר ישראל לאט לאט מתכוננת לכנס בלנדר השלישי בארץ. יש כבר מאגר מרשים של מרצים, שיתופי פעולה פוטנציאלים ומפתיעים ותה (כי תמיד צריך תה!). מה שנשאר הוא מקום, ובעקבותיו יבוא התאריך המדויק.
יש כל מני אופציות שנבחנות, אבל כמובן אם יש לקוראים/ות קשרים/מקומות שיוכלו לעזור – אל תהססו לשלוח מייל.

זה הכל לעכשיו,
בלנדינג שמח

This entry was posted in blog, כללי. Bookmark the permalink.

Comments are closed.